lipca 12, 2019

"Gdzie diabeł mówi dobranoc" - K. Bonowicz

Tytuł: Gdzie diabeł mówi dobranoc

Liczba stron: 571
Wydawnictwo: Initium
Ocena: 10/10


Alicja jest siedemnastoletnia dziewczyną, która trafia pod opiekę ciotki po niespodziewanej i nagłej śmierci swoich rodziców. Ciotka mieszka w miasteczku o mrocznej nazwie Czarcisław na Podkarpaciu. W nowym miejscu dziewczyna nie czuje się dobrze. Otoczona jest według niej dziwakami, którzy mają jakieś swoje sekrety. Dzień po dniu nastolatka odkrywa, że nikt tutaj nie jest tym za kogo się podaje oraz sama musi się zmierzyć z tym kim jest, a także wykonać niebezpieczne zadanie. Według legendy czwórka przyjaciół została wygnana z rodzinnej wioski, ponieważ ludzie obawiali się czarów. Mimo że rozeszli się oni w cztery strony świata to i tak spotkali się w tym samym miejscu, czyli pod czarcim kamieniem. Tam właśnie wywołali diabła i dobili z nim targu. Kolejne pokolenia odczuwają skutki tego zdarzenia. Potomkowie ich przez wieki próbowali się wyrwać z tego paktu, ale niestety bezskutecznie. Czy przedstawicielom kolejnego pokolenia uda się wreszcie wreszcie wrócić do normy i z jakimi przeszkodami się oni będą musieli zmierzyć?

Według opisu na okładce jest to „fascynująca mieszanina słowiańskich wierzeń, prastarych demonów, niesamowitych eliksirów i współczesności”. Wszystko się zgadza, a do tego jest to książka trzymająca w napięciu. Szczerze mówiąc to ja nie bardzo mogłam się od niej oderwać i ubolewałam nad tym, że nie mogę jej przeczytać jednym tchem, a mimo to że jest ona takim grubaskiem to czytało się ją tak lekko i przyjemnie, że nie wiadomo kiedy te strony przerzucało się dalej i dalej. Bardzo podobała mi się kombinacja słowiańskich wierzeń i współczesności. Było to na tyle dobrze wyważone, że absolutnie nie gryzło się to ze sobą. Bohaterowi zostali bardzo dobrze wykreowani, a sama historia też była momentami zabawna, a momentami poważna, ale oczarowała mnie ta historia i jeśli podobała Wam się „Szeptucha” Bereniki – Miszczuk to ta pozycja też na pewno przypadnie Wam do gustu. Ja ją polecam każdemu.  Nie mogę się doczekać kolejnego tomu i pierwszy raz od dawna po tej pozycji mam kaca książkowego.

1 komentarz:

Copyright © 2016 Książki moja miłość , Blogger