listopada 04, 2018

"Dwór cierni i róż" - S. J. Maas


Tytuł: Dwór cierni i róż
Liczba stron: 408
Ocena 10/10


Bardzo długa ta książka zalegała u mnie na półce, aż w pewnym momencie miałam wyrzuty sumienia. Książkę pożyczyłam od siostry to raz, a dwa, że każdy przeważnie bardzo zachwala tę serię. W końcu postanowiłam się przekonać na własnej skórze co to za fenomen i powiem Wam, że przepadłam.
Dziewiętnastoletnia Feyre jest łowczynią,która musi polować, aby zapewnić rodzinie żywność oraz pieniądze. Podczas srogiej zimy w poszukiwaniu zwierzyny dochodzi w pobliże muru, który oddziela ludzkie ziemie od Prythian – krainy zamieszkanej przez czarodziejskie istoty. Jest to rasa śmiertelnie niebezpiecznych stworzeń, którę są obdarzone magią.

Kiedy podczas polowania Feyre zabija ogromnego wilka, nie wie, że tak naprawdę zabija faerie. Wkrótce w drzwiach jej chaty staje pochodzący z Wysokiego Rodu Tamlin, w postaci  bestii oraz żąda zadośćuczynienia za ten czyn. Feyre musi wybrać – albo zginie w nierównej walce, albo uda się razem z Tamlinem do Prythian i spędzi tam resztę swoich dni. Oczywiście wybiera tę drugą opcję.
Pozornie dzieli ich wszystko, ale jednak są do siebie podobni o wiele bardziej, niż im się wydaje.

Jestem oczarowana tą historią. Nie mogłam się od niej oderwać. Ten cały wykreowany świat, bohaterowie i klimat tej książki to coś niesamowitego! Do tego lekkie pióro autorki sprawia, że tę książkę pochłania, a nie czyta. Bardzo polubiłam głównych bohaterów.. Ta książka jest dla mnie prawie idealna. Ciekawe jak w efekcie wypadnie cała seria. Na razie mam dwie swoje ulubione serie książek. Oczywiście Harry Potter i Dary Anioła. Może ta seria wskoczy do mojego serca jako trzecia i już w nim pozostanie. Jestem ciekawa i dam znać.

14 komentarzy:

  1. Powiem ci tak: skoro pierwsza część to 10/10 (ja tutaj dałam trochę niższą ocenę), to drugi tom powali cię na łopatki! Majstersztyk.

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tę serię mam ochotę przeczytać już od dłuższego czasu, jednak chciałabym ją zostawić na okres, w którym będę mogła ją spokojnie czytać, a nie odliczać czas, aż wreszcie będę mogła ją dokończyć. Większość recenzji jest bardzo pozytywna, więc oczekuję czegoś wspaniałego.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli tak spodobała Ci pierwsza część, to kolejną pokochasz jeszcze bardziej! Właśnie sama jestem w trakcie czytania "Dworu mgły i furii" i po prostu nie mogę się oderwać, a pierwsza część była dla mnie taka trochę ponad 'może być' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest to jedna z moich ulubionych serii i pozostałe tomy są tylko lepsze! Cieszę się, że historia ci się spodobała. Mam nadzieję, że cie nie zawiedzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tę książkę mam za sobą i była to jedyna książka Maas jaką do tej pory przeczytałam. Podobała mi się, ale nie zostałam fanką, nie mniej mam w planach dalsze części, tylko nie wiem kiedy ten plan wcielę w życie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na półce stoi jeszcze :Szklany tron" i tez mam zamiar się za niego zabrać :)

      Usuń
  6. Muszę przeczytać pozostałe części, bo jestem dopiero po pierwszej.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Książki moja miłość , Blogger