października 23, 2017

"Oskarżenie"- Remigiusz Mróz




 "Oskarżenie" R. Mroza to chyba jedna z najgłośniejszych polskich pozycji ostatniego miesiąca. Każdy fan twórczości tego Pana musiał się w nią zaopatrzyć. Oczywiście ja ją kupiłam w dniu premiery i bardzo dobrze zrobiłam. Po zakończeniu poprzedniej części musiałam dojść do siebie i dzięki Bogu, że miałam pod ręką kolejną część, ale to co działo się w "Oskarżeniu" przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Ale po kolei...

                Tym razem Pani Chyłka z Panem Oryńskim zajmują się sprawą sprzed lat. W więzieniu osadzono dawną legendę „Solidarności”, która na podstawie niepodważalnych dotąd dowodów została skazana za serię brutalnych morderstw.  Mimo to, pewnego dnia adwokat Joanna Chyłka odbiera list od żony skazanego, w którym pisze, że ma nowe dowody na niewinność swojego męża. Chyłka jak zwykle przypuszcza, że nie warto zawracać sobie głowy tą sprawą. Jednak wszystko się zmienia w momencie gdy kobieta ginie, a materiał DNA ofiary zabójstwa znajduję się w zupełnie innym miejscu przestępstwa. W dodatku cała sprawa powiązana jest w pewien sposób z Kordianem Oryńskim. Kordian ma niewyjaśnione sprawy z przeszłości, które wychodząc na światło dzienne mogą zniszczyć jego karierę oraz może nawet dojść do jego skazania oraz osadzenia w więzieniu. Wszystko za sprawą jednego człowieka, który elegancko steruje wszystkim czym tylko się da. 

                Nie wiem jak mam to wszystko opisać w taki sposób, żeby nie zdradzić szczegółów, które powodują napięcie w tej książce. Jest tu wiele rzeczy dziwnych i niewyjaśnionych, które w jakiś sposób wpływają na psychikę czytelnika. Tyle manipulacji i takiego rozwoju akcji jeszcze nie było chyba w żadnej książce z tej serii. Jestem pozytywnie zaskoczona, ale też zła, że autor zostawił czytelnika w takim momencie. Niby pewne sprawy się wyjaśniły, ale inne sprawy się bardzo skomplikowały. Zastanawiam się do tej pory, mimo, ze książkę skończyłam czytać jakieś 3 tygodnie temu, co będzie dalej z duetem Chyłka – Oryński i przede wszystkim co będzie dalej z Oryńskim. Nadal jestem w szoku i mam nadzieje, że Pan Mróz dość szybko napisze kontynuację tej historii, bo ja po tej książce miałam takiego „kaca” , którego dawno nie doświadczyłam. Naprawdę po raz kolejny polecam tę serię i tego autora.  Cieszę się, że trafiłam na Pana Mroza i jego książki.

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam powieści Mroza.Kończę Inwigilacje więc Oskarżenie jeszcze przede mną. Jestem bardzo ciekawa,bo jak piszesz będzie się działo.
    Pozdrawiam.
    czytanestrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli jeszcze się możesz podelektowac troszkę historia Chyłki 😊 miłego czytania

      Usuń
  2. Co będzie z Zordonem? To co autor tam wymyślił?! Ja czytam dopiero czwartą część, ale szybciutko nadrabiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę Ci powiedzieć, Bo Ci zepsuje cała "zabawe" z czytania 😊 ale nadrabiaj, nadrabiaj. 😁

      Usuń
  3. Książki tego autora wciąż przede mną, najpierw muszę wybrać, od jakiej chcę zacząć :D

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci zacząć od serii z Chyłka, czyli od "Kasacji", ale seria ż Forstem też jest podobno dobra - "Ekspozycja", ale jej jeszcze nie czytałam. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Znów Mróz! A ja dalej nie wzięłam się za jego książki. Ale "Kasacja" już kupiona <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę pilnie zacząć serię z Chyłką. Po tej recenzji mam jeszcze większą ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Twórczość Mroza mam dopiero w planach :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Książki moja miłość , Blogger